Daisypath Vacation tickers

onsdag 14. september 2011

Uinformert

I går snakket vi endel om fotball (!!) ved middagsbordet, og Aurélien viste stolt frem Bordeaux Gironds-draktene sine til meg samt et blad. Da viste jeg frem United-drakta mi og United var absolutt godkjent fra hans side!  Deretter satt jeg på TV2 Sumo, for å se mitt kjære Storhamar spille hockey mot Lørenskog og (K.H.) Spets. Heldigvis vant Storhamar, og jeg er såå stolt! Evig gul og blåå! virkelig synd jeg ikke får vært i Norge og støttet gutta!




Skoledagen i går var helt grei. Akkurat som i dag. Jeg kan føle meg litt dum av og til hvis jeg spør om læreren kan forklare noe på engelsk. Men jeg synes det er greit å ikke gå glipp av noe viktig! Hvis tilfellet da er, at de synes jeg er dum, så får så være.


Vi hadde gym i går, og det var gøy! Liker hvordan lærerne her virker mer faglærte enn gymlærere i Norge. Han visste absolutt hva han snakket om og jeg synes det var interessant og gøy. Men det starta ikke så bra, noe som var et resultat på at jeg ikke spurte læreren hva han mente. Etter lunsj, kl. 13 skulle vi ha gym. Jeg var med de andre jentene i matfri og da gymtimen nærmet seg gikk jeg med de og ventet utenfor gymsalen. Da spurte hun ene hvilken av gruppene jeg var på. Jeg sa jeg var på styrketrening, volleyball og badminton. Da frika hun helt ut, og huket tak i en lærer. Det viste seg at vi skulle til et helt annet bygg og læreren ville ikke la meg gå dit alene fordi jeg kunne rote meg bort. De andre hadde allerede dratt, så jeg måtte være med håndball-gruppen denne dagen. Men neida, da hadde visst ikke læreren dratt enda! Heldigvis for meg. Så jeg satt på med han i bilen til gymsalen. Kleint. Utenfor satt de andre elevene og ventet. Jeg vet ikke hvem halvparten er, og de jeg vet hvem er går i klassen min og er ikke de jeg snakker mest med. Så jeg var alene igjen. Men det gikk fint! Litt ute i timen delte vi oss inn i grupper og skulle lage et slags innslag med pyramide. Det var gøy, og jeg ble litt bedre kjent med disse guttene :)
Klarte forresten å knuse deodoranten min i gulvet for gymmen! Heh. Andre tingen på under en uke.


Så i dag. Jeg skulle starte på skolen kl. 09 og ankom kl. 08.30. Da klokken nærmet seg 09 gikk jeg for å finne riktig klasserom. Da jeg omsider fant det rette spurte læreren meg om jeg hadde matte på mandag, og det hadde jeg jo. "Åja, men da trenger du ikke å være her. Du skjønner, du har matte mandag men ikke onsdag også bytter vi neste uke. Og sånn går hele skole året!" Jiippii, enda mer uvitenhet fra meg og enda mer informasjon jeg hadde gått glipp av! Kult å være på skolen 1 1/2 time før jeg skal ha fag. Åh, irriterendes. Kunne sovet til kl. 08 i dag da faktisk!




Senere i dag hadde vi fysikk/kjemi og biologi. Det hele minner meg litt om naturfag. Med endel forsøk og skriving, samt oppgaver om økosystemet osv. Men igjen. Jeg skjønte nesten ingenting! Ukult og da sitte ved ei som ikke klarer å uttrykke seg på engelsk slik at jeg forstår..



Forresten, jeg har faktisk ikke fått noen "ordentlig" guttevenner her. Såklart, jeg har jo vertsbrødrene mine. Men sånn som de i klassen, de sier jeg nesten bare hei til. Jeg bestemte meg egentlig for det før jeg dro. Tenkte det ville være bedre å få jentevenner (hvertfall først). Hadde jeg blitt god venn med guttene først så ville jo jentene vært bitchy og trodd jeg skulle "ta fra" dem guttene, og jeg orker ikke å bruke det året her på kranglig og bitching. Spesielt ettersom jeg er helt ny òg.


Fikk også et koselig og søtt brev av Kristine i dag! Tusen takk 
Nå skal jeg se litt på hotel cæsar før jeg skal sove.


Dagens français:
Plastflaskene (brusflasker) er laget av veldig myk plast. Er derfor vanskelig å helle fra flasken og opp i gladdet uten å søle.

1 kommentar:

  1. Hei vennen! Skjønner at du har litt startsproblemmer med å finne ut av informasjon! Men går seg til etterhvert! :) koselig å høre fra deg, men hotel Cæsar?? Er det noe fin-kultur da?! :) Du følger med på Storhamar Dragons, hadde besøk av to spillere idag på jobben, og oliver fikk gratisbillett! Lurer på om du har fått med hva som har skjedd med hurtigruta Nordlys? God helg! Klem lille<3

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...