Daisypath Vacation tickers

mandag 12. september 2011

Post og bortkastet tid (!)

Da jeg kom hjem idag var det pakke på pulten min, og nok engang ble jeg kjempe glad! Det varmer virkelig hjertet mitt hver gang jeg får post :) Det var bursdagsgave fra tante Kristin m/familie. Fikk et armbånd fra serien Hjerter og ostepop! Jiippii..! "Ordnetlig" vann, frisk luft, norsk mat, venner og familie, norsk melkesjokolade og ostepop er noe av det jeg savner mest med Norge. Selvom jeg ikke savner det slik at jeg griner meg i søvn hver natt. Ha,ha.


I dag stod jeg opp kl. 06.00 for å rekke og gå til bussen til kl. 07.11. Etter å ha spist, sminket meg og ordnet meg helt ferdig (kl.06.45) tenkte jeg å gå til bussen. Skulle akkurat til å si hade til Laurence da hun sa hun kunne kjøre meg ned. Mest på grunn av at det fremdeles var mørkt og at bilene kjører ganske fort. Så da måtte jeg finne på noe i 15min da! (Hvor jeg egentlig kunne sovet 15min lenger!!) Jeg ryddet litt på rommet, selvom det ikke var så mye å rydde, også satte jeg med ned for å lese litt. Bortkastet tid. (Da jeg kom hjem i dag, sa hun at i morgen kunne jeg sove 15min lenger og gjett om jeg skal!)


Ankom skolen litt før kl. 08 og surret rundt for å finne riktig bygning og klasserom. Skolen er delt inn i A-, B-, C-, D- og E-bygninger samtidig som det er 5 etasjer per bygg hvis man teller "bakkeplanetasjen" som 1. Dette er utenom gymsalen! Så skolen er ganske stor med ca. 2500 elever, og det er ganske så lett å gå seg vill blant alt og alle! De første timene med engelsk og matte gikk fint, og jeg må si disse timene er de jeg virkelig gleder meg til. Deretter var det fransk. Å herregud! Kan ikke den læreren klare å skrive litt på tavla? Istedenfor å sitte med hodet i boka og lese/snakke FORT. Får jo ikke med meg noe. Og jeg sitter der igjen som et spørsmålstegn! Det verste er jo at hun av og til ser opp fra boka og ser på meg og smiler. Hun ser at jeg ikke skriver! Men neida, hun sier ingenting til meg...? Ehm..


Helt på sluttet av dagen i dag hadde vi SES (sciences économique et sociales). Jeg ble overrasket over at timen gikk så fort! Var vel mye på grunn av vi hadde omtrent samme matte som tidligere, og læreren skrev på tavla! Jippii. Har aldri blitt så glad for å skrive av noe fra tavla noen gang.


Mellom fransktimen og SES skulle vi egentlig ha et fag, men noen elever hadde snakket med læreren og han hadde sagt at vi ikke skulle ha time. Derfor; fri fra kl. 11-16! Jepp, høres vel morsomt ut det? Jeg vil heller beskrive det med to ord: BORTKASTET TID! Hvorfor kan vi ikke heller ha timene mer samlet, slik at vi heller kan dra hjem før eller starte senere? Greit nok, 2 av disse timene var matpause. (Trenger ikke to timer på å spise?) Men de 2 andre kommer jeg også til å ha fri hver mandag.
ALTSÅ; hver mandag vil jeg ha fri fra kl 11-13 og 14-16! Sa jeg bortkastet tid?!? Så irriterendes! Det er jo greit nok å være med venner. Sitte på kafé, slappe av og bare snakke. Eller gå i butikker. Se litt og bruke penger. Eller gjøre lekser. Men jeg må virkelig innrømme at 4timer - 4 klokketimer - med fri.. Ehm.. Da ville jeg heller ha sovet en time eller to ekstra om morgenen, eller dratt hjem før. Vi har nok av disse doble matpausene/fritimer ellers i uken.


NB! Annen hver mandag vil jeg i tillegg ha fri fra kl 09-10. SÅ...5 timer?! Jeg blir frustrert!




Og nå har jeg gjort matte- og geografileksene til i morgen. Matteleksene gikk problemfritt og jeg brukte ikke ordbok/google translate for å forstå oppgaven! Geografileksene gikk også greit men fikk ikke fullført ettersom jeg fortsatt mangler boken.

Skal sitte og kikke litt mer på nettet før det er senga. Opp tidlig i morgen også så.


1 kommentar:

  1. Hei! Ser ut til at du har kommet ORDENTLIG inn i det Franske skolesystemet! Høres litt rart ut med så lang matpause ja - blir nesten sulten igjen kanskje?!
    Her hjemme er det VALG idag!
    Håper alt går bra videre:) Klem Lille <3

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...