Daisypath Vacation tickers

onsdag 7. september 2011

18 ÅR!



Jepp, jeg er 18 år i dag. Og jeg må få meddele at det ikke føles sånn i det hele tatt. Bursdagsfølelse? Nope! Tross mange hilsner på telefon, facebook og via brev/gaver i posten. Nope, ingen bursdagsfølelse. Til og med de endel av de i klassen gratulerte meg med dagen i dag.


Nå sitter jeg på rommet mitt og prøver å svare på alle gratulasjonene på facebook. I sidesynet ser jeg gavene som ligger på gulvet og skriker etter å bli pakket opp! Snart er det mat, lasagne, og det gleder jeg meg til. Je faim! (Jeg er sulten!) Og så blir det pakker. Helt tilslutt blir det ostepop, som mamma sendte i posten med gave (har fått en til og + hadde med meg en da jeg dro) og chill med film på rommet. Alene. Always alone! Hah, neida :)


Da jeg ventet utenfor klasserommet på at læreren skulle komme i dag, skjønte jeg ingenting da seks gutter kom bort til meg og sa bonjour og kysset meg på kinnene. Haha. Jeg snakket ikke med de i går engang. Menmen, søtt. Er jo sånn skikken er her, men klarer ikke helt å venne meg til det. Uvant å gjøre sånn på fremmede. Man kysser jo ikke "hvem-som-helst" på kinnet!


Skolen var ferdig kl 14 i dag. Egentlig kl. 17. Og ettersom at Laurence skulle plukke meg opp kl 17.20 på stasjonen måtte jeg bruke tiden min på noe. For jepp, jeg var alene igjen! Jeg gikk å tittet i noen butikker og prøvde litt klær for å få tiden til å gå. Jeg endte opp med å kjøpe en stor veske til å ha bøker i, noen skolesaker, konvolutter and so on.. Ikke veldig kjent i Libourne enda, så vet ikke om de beste butikkene. Menmen..


Vi har engelsk i morgen, og jeg gleder meg som en liten unge! :D


UPDATE KL. 20.42:
Da det var mat gikk jeg på kjøkkenet for å sette meg ned å spise. Så kom Laurence og Antoine inn med kake med lys på og gaver! Åååh :-) okei, så ble det litt bursdagsstemning alikevel! Jeg åpnet opp pakkene og fikk en boks sjokolde, et kjede og en bok om franske filosofer! Søtt. Nå skal jeg snart åpne opp gavene fra Norge! Gleder meg :)





UPDATE 21.08:
Da har jeg åpnet gavene fra Norge. Så utrolig koselig! Måtte gråte en skvett nå ja...
Tusen takk alle sammen! Både for gaver jeg har fått i dag og gaver jeg fikk før jeg dro!

Dagens français:
Å være høflig er en selvfølge. Spesielt ovenfor lærere, foreldre og "andre"/fremmede. Blandt venner har man en annen tone, men man er fremdeles høflig. "Merci" (takk!) og "s’il vous plaît" (vær så snill!) er de mye flinkere til å bruke her enn i Norge.


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...