Daisypath Vacation tickers

mandag 5. september 2011

Bordeaux

Dag 3:
(3.september)

Jeg sov til 11 i dag, ettersom Laurence sa jeg kunne sove til ”midi” (som betyr kl 12:00). Da jeg stod opp lurte hun på om jeg ville ha frokost nå eller om jeg ville vente til lunsjen kl 13. Jeg valgte å vente. Jeg lurte på hvordan det gikk med den syke kaninen og gikk derfor ut for å lete etter buret. Hm.. Nei, jeg fant den ikke.. Så jeg gikk til buret hvor de andre kaninene var og telte…hm, 8 stk. Enten var den syke kaninen død eller så var den et annet sted. Jeg trodde det første og ruslet inn i huset igjen. Etter lunsj smakte Laurence på den norske melkesjokoladen mens vi tok en kopp kaffe, og hun sa den smakte godt. Om hun egentlig synes den gjorde det vet jeg ikke. Men jeg synes det var godt med en smak fra Norge igjen.

I dag har det egentlig ikke vært så fint vær. Bare overskyet og regn. Egentlig hadde vi tenkt oss til stranda, men istedenfor kjørte Laurence, Cyril og jeg til Bordeaux. Der viste de meg litt rundt, og Laurence fortalte at vi kunne gå der til fots senere da det var litt finere vær. Vi så Mairie de Bordeaux, hvor jeg faktisk skal i bryllup den 1.oktober. Vi så også teateret og katedralen i Bordeaux, samt et stort tivoli/sirkus som er det største i hele Europa!




Bordeaux



Bordeaux



katedralen



skulpturen øverst er laget av gull


enda en skulptur..?


galleri/museum?

NB!! Det vil komme flere og bedre bilder da vi drar til Bordeaux til fots!


Så dro vi til et stort kjøpesenter (Grand Tour) hvor Cyril skulle ordne på klokken han fikk i bursdag, slik at den passet perfekt. Jeg så også på noen klokker og fikk veldig lyst til å kjøpe meg en selv. Tror jeg vil gjøre det senere. Jeg føler at prisene her i Frankrike er mye lavere enn i Norge - når det gjelder alt! Trodde det skulle være omvendt

Så dro vi hjem igjen, og jeg satte meg ved PCen for å skrive blogginnlegg. Rundt kl. 19 kom Laurence og Pierre i døråpningen min og lurte på om jeg ville være med til ”McDon” (McDonalds) for å kjøpe mat. Hm.. McDonalds på en lørdag ja. Haha, men jeg ble med jeg! Og rett etter de hadde sagt dette, spurte William meg (for pappa) på facebook hva de spiste i Frankrike på lørdager. "Frosker eller snegler?" Haha!

Etter det dro vi innom noen venner av familien – og igjen var det ”bonjour” og kyssing på begge kinn. Det viste seg at det var disse som eide all vinstokkene rundt huset dems. Og det var virkelig mange! I morgen skal jeg gå tur med Cyril og den 4 måneder hunden dems, slik at jeg kan få tatt et bilde av det svære området med vinstokker!

Etter mat satt jeg meg på rommet igjen for skrive blogginnlegg, og legge inn bilder på PCen, på bloggen og på facebook. Huff, tar tid det her!
Så nå er jeg vel snart ferdig med blogginnleggene for den siste uken. Håper jeg har fått med alt. Går jo an å redigere senere, men hvis folk har lest et innlegg engang så ”gidder” de jo ikke å lese det engang til.

Dagens français:
Tilbehøret til kjøttretter spises ikke sammen med kjøttet – men (oftest) etter.


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...