Daisypath Vacation tickers

lørdag 17. september 2011

Rugby

I går skjedde det endringer i timeplanen på skolen. Heldigvis
ikke så mye, men det resulterer i at vi nesten ikke får noe
friminutt på onsdager etter lunsj! Mens vi satt i historie/geografi timen i går ble det derfor sendt et ark rundt, uten at læreren skjønte noe. Det var en slags underskriftskampanje hvor alle (tror jeg) skrev under på at vi ville ha en pause inni mellom de timene! Går ikke an å ha time fra 13-17 uten noen pauser! Så håper det blir gjort noe med.

Videre er forresten en del folk i klassen litt ustabile. Noe jeg er fryktelig lei av ettersom det var en del av det Vg2 i Norge òg. Noen av de jentene jeg er mest med er verst. En dag kan de nesten kaste seg rundt halsen på meg og si hei, og en annen dag sier de ikke noe på hele dagen. Slitsomt med slike man ikke helt vet hvor man har. Derfor var jeg en del med noen andre jenter i går. Føltes litt bedre. De prøvde å inkludere meg i flest mulige samtaler and so on. Fremover nå kommer jeg nok derfor til å variere hvem jeg er med i lunsjen, fritimene og de korte friminuttene. Av og til kan jeg føle meg veldig alene her, samtidig som jeg ikke er det. Veldig vanskelig å forklare den følelsen. Jeg har alltid noen å være med og sitte ved siden av i timen, men likevel..

Også.. Jeg merker veldig godt at guttene i klassen er 2 år yngre enn meg. Selv de på samme alder kan være barnslige, men slik noen av disse guttene oppfører seg (!)…. Det er irriterende. I samtlige timer (fransk og historie/geografi) sitter de og hoster og lager brekningslyder hele tiden. Spesielt da læreren snur seg bort for å skrive på tavla, for da kan han/hun ikke se hvem det er som lager lydene. Så ler de som noen 8åringer etterpå. Vær så snill. Voks opp! Mulig de gjør dette enten for oppmerksomhet eller fordi de ikke liker læreren. Men likevel, det forstyrrer..

På grunn av så mye folk, på skolen er det også vanskelig å komme seg fram. Det er da viktig å trenge seg frem og ”gå på”! Ikke
stoppe opp og vente på at det skal bli mindre folk. For det blir det ikke. Skal du frem noe sted – så gå med engang. Tok litt tid for jeg lærte det selv.



I går, etter skolen, dro Pierre, Aurélien, Adrien og jeg på rugbymatch! Det var Bordeaux mot Toulon. Jeg og Pierre tok ene bilen, ettersom Aurélien skulle hente Adrien på toget (tror jeg). Pierre og jeg dro til Bordeaux, parkerte bilen og tok métroen og gikk for å hilse på broren 
hans. Da vi hadde vært der i ca. 15min gikk vi til ”Stade Chaban-Delmas”. En ganske fin 
stadion. Slik jeg skjønte det, så tror den blir brukt til både rugby og fotball. Inne på stadion prøvde vi å finne de andre guttene samt hvor vi skulle sitte. Vi fant ingen av delene, så vi satte oss og fulgte kampen i mens. Etter en omgang (40min) dukket guttene opp og satte seg ved oss. Da var det en omgang igjen. Kampen endte 16-27. Altså ble det tap. Men det var gøy, selv om jeg ikke helt skjønner alle reglene. Men jeg håper de vil ta meg med dit senere likevel.
Etter det dro vi på vår berømte McDon og spiste, før vi dro hjem og la oss. Kjente jeg var veldig, veldig sliten da jeg la meg!


I dag sov jeg en stund, og det var godt å slippe skole i dag. Jeg ble med Aurélien for å vaske bilen før vi dro på butikken. Deretter dro vi for å se Antoine spille tennis, og nå chiller jeg i senga på rommet mitt etter å ha spist pizza. Skal se på "Drag me to Hell", hvis jeg tør å se hele alene da. Haha.


Dessuten. Her om dagen kjøpte jeg et produkt til krøllene mine. Jeg kjøpte "Fresh Curls - Curl Refiner" fra Redken. Den funker supert for de med mye krøller og som har litt tørt hår. Håret blir mer glansfult, mykere og samles bedre og får frem de "korketrekkerne" jeg vil ha. Kan brukes i både vått og tørt hår. Jeg foretrekker å bruke den i vått hår.
Pris: 28 € (tror prisen på en sånn her vil bli høyere i Norge)


Dagens français:
Ingen i klassen min dusjer etter gymmen - så jeg dusjet helt alene. Ikke rart det stinker svette av 80% av elevene på skolen..

3 kommentarer:

  1. Hei! Husk at noen ganger tar det tid å få gode venner! Gode venner:) Skjønner at du blir irritert på "tull" - du er kanskje ikke den mest tålmodige på det området! :) og ikke irriter deg så mye at det tar for mye energi! :) Fint at dere finner på noe å drive med, lagsport liker jo du! Bra tips for krøllene dine! Stå på lille <3

    SvarSlett
  2. fytti katta så stolt jeg er av deg Celina ! Takk for krølle tipset, må prøves !

    SvarSlett
  3. å tusen takk for brevet. Kjempekoselig !!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...