Daisypath Vacation tickers

søndag 18. desember 2011

Le quatrième dimanche de l'Avent


Vi tenner fire lys i kveld
og lar dem brenne ned
for lengsel, glede, håp og fred,

men mest allikevel
for fred på denne lille jord
der menneskene bor.

Det er fjerde søndag i advent i dag. Vi har verken tent ett, to, tre eller fire adventslys. Men jeg har gjort det "inne i hodet mitt" - for å skape en advent stemning for meg selv. Adventskalenderen mamma sendte i posten hjelper også på følelsen. Samt det å få julegaver fra Norge i posten!


I dag er det varmt ute. Med knall sol, blå himmel og like knalt grønt gress. Hm.. Er det 18.desember sa du? Virker ikke sånn. 


Det er god med helg og ferie, men tror disse 17dagene med fri kan bli litt lange. Tror de voksne i familien jobber noen dager neste uke (i morgen osv.), og jeg tenkte å ta meg en tur ut for å treffe venner, snakke og bruke litt penger. (Jeg må jo få kjøpt nye sko?) Dessuten fortalte vertsfamilien min meg i går at jeg kom til å være mye syk i jula pga. savn etter familien, men at dette var normalt. Hm. Ikke veldig gøy å høre at man kommer til å bli syk. Jeg synes kanskje heller de burde fortalt meg dette, hvis tilfellet skulle være at jeg ble syk. Synes de "bringer" sykdommen frem ved å si dette. Selvom det sikkert kun er snilt ment.


I natt hadde jeg forresten min første drøm på fransk! Litt rart, men samtidig gøy!


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...