Daisypath Vacation tickers

søndag 4. desember 2011

Le deuxième dimanche de l'Avent






Så tenner vi to lys i kveld,
to lys for håp og glede.

De står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.

Så tenner vi to lys i kveld,
to lys for håp og glede.


Vi har ikke tent noe lys i dag heller, men det har kommet opp noen nisser her og der, og det gjør seg jo litt bedre.

I løpet av den siste uken har jeg fått litt mer julestemning! Har fått pakke av mamma i posten med julekalender (+oppheng) for hele familien her. Vi alle ble såå glade, og vertsmoren min syntes det var en kjempe, kjempe fin idé å ha julekalender på denne måten. Samtidig sendte mamma med pepperkakedeig, pepperkakeformer og posegrøt. Så i går så laget vi (les: for det meste jeg) pepperkaker og jeg syntes det var kjempe kos! Gode ble de også :) ..og ikke minst fikk jeg armbånd dedikert til 22.juli! Det båndet betyr mye for meg og jeg bærer det stolt.
pepperkakene




Jeg har også kjøpt noen julegaver til vertsfamilien, og neste uke må jeg få sendt julegavene til Norge. Er ikke helt ferdig med de enda, men har tro at det ordner seg iløpet av fritimene neste skoleuke. Har også fått andre pakker (ikke julegaver) i posten (før den fra mamma); diverse brev, kaffe, CD "Mitt lille land" dedikert til 22.juli, kanelte, melkesjokolade, perle fra Oliver, kort fra Adrian og konfekt fra .



fra Oliver

fra Adrian

Ellers denne uken har det ikke skjedd mye nytt. Annet enn på fredag. Jeg brukte de 4 timene med fritimer til å gå til frisøren. Der stripet jeg og farget håret mitt og resultatet ble ganske bra. Dessuten kostet det bare 85€, og i Norge må en betale over det dobbelte for samme behandling.


OG.. Mens vi var i ferd med å bytte klasserom (måtte óg bytte bygning) hadde vi det litt travelt, det resulterte i at jeg snublet i en kant ute tryna foran HELE skolen. Vel, det var selvfølgelig ikke hele skolen, men føltes sånn akkurat i det jeg datt. Det gikk fint med meg og jeg måtte le litt selv. Men skolene mine (med høyeheler) ble totalt oppripa og den ene hele ødelagt - noe som resulterte i ett par nye sko.



Jeg ble også spurt om jeg ville bytte klasse, fordi det skal komme en ny gutt fra en annen klasse og det ville bli litt mye med 36 i én klasse. Med engang trodde jeg læreren sa at jeg MÅTTE bytte, og jeg kjente jeg fikk en klump i halsen. Orket ikke starte i ny klasse så langt inn i skoleåret hvor folk har blitt så godt samlet som en klasse, og ikke minst det med å få nye lærere. Vennene mine stod og ristet på hodet og sa jeg kunne bytte, og som jeg sa til læreren "Beklager, men nei, jeg vil ikke bytte klasse". Han forstod det veldig godt og syntes også det var fint at jeg ikke ville bytte. Én stykk lettet Celina, men samtidig forvirret.


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...