Daisypath Vacation tickers

mandag 19. desember 2011

Brunost

I dag fikk jeg en pakke men brunost + brev fra mormor! Kjempe koselig! Jeg får sette meg ned å svare på dette brevet + brevet jeg fikk 12.november tidligere. Har jo tid til det nå som det er ferie!

Jeg tok med pakken med brunost til bordet da vi skulle spise, og spurte de andre om de visste hva dette var. Det gjorde de ikke så jeg fortalte at det var formage brune (= ost brun). De så litt skeptiske ut, men jeg spiste den på litt brød. Nam! Aldri har det vært så godt med brunost før.




Vertsmor: Jeg spurte om hun ville ha, men hun sa hun ville spise opp maten først. Som hun hadde kjappet seg og forsyne seg med. Da hun var ferdig smakte hun på en halv skive. Hun sa den var veldig sukret, at den var litt rar men at den var god. Hm, vet ikke om hun egentlig synes den var god men.

Vertsfar: Ååå, er den sukret! Men da kan jeg ikke spise den. Sa han med lettelse, og jeg synes dette var en dårlig unnskyldning for å ikke smake.



Minstevertsbror: Nei, hvis den er sukret så liker jeg den ikke.


Eldstevertsbror: Han sov pga. han skal jobbe i natt.

Mellomstevertsbror: Han er fremdeles i leiligheten sin fordi skolen hans ikke er ferdig før ferien.







Jeg synes det er synd at ikke resten av de (som var hjemme) ikke smakte på brunosten. Jeg er jo her for å få innblikk i livet deres og deres tradisjoner, men samtidig så er jeg jo her for at de skal få innblikk i mitt norske liv også. Derfor var jeg ganske så skuffet da de to andre ikke ville smake. Men da skal jeg kose meg med brunosten selv!


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...