Daisypath Vacation tickers

søndag 23. oktober 2011

Libourne avec des STS-étudiants

8. oktober.
Etter at jeg og vertsfaren min dro til Apple Store i Bordeaux med MACen min, kjørte han meg til Libourne hvor jeg skulle treffe de andre STS-utvekslingsstudentene.

Jeg traff de + Meg (som er utvekslingsstudent fra Australia og har igjen nå ca. 5 uker her). Vi gikk til et bakeri for å kjøpe lunsj og satte oss i en søt liten park like ved. Der ble vi sittende og snakke i flere timer. Fint å dele erfaringer, oppturer, nedturer og ting fra våres hjemland. Må si jeg er flinkere til å snakke om hjemlandet mitt til venner enn til vertsfamilien. Deretter gikk vi til handlegaten i Libourne og så litt i forskjellige butikker. Men så var endel av de andre blitt sultene igjen, så vi gikk til L'Orient. Jeg kjøpte meg Diabolo Fraise, mens de andre kjøpte pommes frites, kakao og brus.

på L'Orient; Sherita (Thailand), Mamiaw (Thailand),
meg (Norge), Andrea (Sveits),vertssøsteren til Meg (Frankrike),
Meg (Australia) og Céline (Taiwan)


Deretter bar det ut igjen. Da spurte Meg meg, om jeg ville være med på kino etterpå, og selvfølgelig ville jeg det! Vi så "La Nouvelle La Nouvelle Guerre des boutons". Selvom jeg ikke skjønte alt de sa, skjønte jeg sammenhengen og hva den handlet om!



Mens de andre som hadde vært med på kino ( Meg + 7 andre) stod og ventet på bussen min med meg, innså jeg; " Oi, da jeg ankom Libourne i dag hadde jeg aldri møtt eller snakket med disse menneskene før!". Utrolig hvor vennlige og hyggelige franskmenn er!

Deretter dro jeg hjem og slappet av resten av lørdagen.





Dagens français:
På kino kan man velge mellom popcorn som er saltet eller sukret. Det med sukker smaker rett og slett ekkelt, og er nok veldig typisk amerikansk.



0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...