Daisypath Vacation tickers

tirsdag 25. oktober 2011

deux mois en France

Som overskriften sier, i dag har jeg vært i Frankrike i to måneder!
Det går kjempe fort, og jeg trives bare bedre og bedre. Jeg har fått noen virkelig gode venner på skolen, og jeg gleder meg til å gå på skolen hver dag! Faktisk nå som vi har ferie også gleder jeg meg til skolen starter igjen. Og det er vel et godt tegn? Ikke det at jeg ikke trives i familien - for det gjør jeg! Jeg trives kjempe godt! ...Og det er veldig gøy å se hvor godt humør alle i familien blir da jeg snakker fransk til de.

Jeg er fremdeles venner med den første jentegjengen jeg tilbrakte tid med, men jeg har det mye bedre med de jentene (og guttene) jeg tilbringer til med nå!



Selv om det selvfølgelig er oppturer og nedturer i forhold til oppholdet og livet mitt her, så er alt supert! Jeg siterer, nok engang, til det områderepresentanten min sa: " Da du er her vil alle følelser bli forsterket: de positive tingene blir enda bedre, og de negative blir kanskje dårligere enn hva de i utgangspunktet er ". Og det er sant!

Savner mange der hjemme, men fortsatt: jeg går ikke rundt og er lei meg eller depper over det! Dessuten er facebook og Skype to gode hjelpemidler for å holde kontakt med de hjemme, og jeg er veldig glad for deres eksistens!

Du vet du har fått gode venner (i Frankrike) når:
...de sovner på skulderen din på bussen på vei hjem fra skolen
...de sier de kommer til å savne deg i ferien
...de lurer på hva du gjorde i friminuttet da du ikke tilbrakte tid sammen med dem
...de spør hvorfor du ikke var i timen (ang. episoden fra innlegget "Just my lucky day")
...de spør om du vil smake på ting de har kjøpt i kiosken, selvom de i utgangspunktet har lite penger og lite av varen de kjøpte
...de inkluderer deg i alle samtaler og spør om dine synspunkter
...de lurer på hva ord betyr på norsk
...de spør deg om hjelp til engelsk leksene
...de tegner et hjerte på hånden din





0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...