Daisypath Vacation tickers

mandag 24. oktober 2011

17.oktober

I går var det bursdagen til vertsfaren min. Dagen var ikke så forskjellig fra andre dager med unntak av gavene han mottok. Gaven min fra Norge kom ikke før i dag, og jeg kan si han var kjempe fornøyd og stolt da han tok den opp! Tidligere har han vist stolt frem sin t-skjorte fra den australske utvekslingsstudenten de hadde her for noen år siden, og på grunnlag av dette bestemte jeg meg for at mamma kunne sende noe fra Norge i posten til meg. Og som jeg skrev; han ble veldig glad! Tror han sa tusen takk til meg tre ganger.

Sammen med gaven til vertsfaren min hadde mamma sendt meg et nytt Cosmopolitan blad og en norsk bok, "Brannvegg" av Henning Mankell! Kjempe fint å ha norsk lesestoff ettersom det nå (den 24. oktober) er ferie!





På lørdag fikk jeg også gave av pappa i posten! Ett nydelig smykke med like øredobber til! Tusen takk, pappa! Tidligere har jeg fått et blad + brev av bestemor og bestefar - noe jeg også selvfølgelig satte stor pris på! Jeg har også fått brev fra mormor med flere oppgaver å løse! Det synes jeg er veldig gøy og minner meg om da jeg var liten :)





gavene fra pappa (nederste øredobben)

beklager dårlig kvalitet på bildet


Jeg har også byttet piercingsmykket til smileyen og industrialen. Samt tatt en ny piercing: tragus, som jeg liker veldig godt. Folk blir sikkert ikke så veldig glade når jeg skriver at jeg har tatt en ny, men kan berolige med at det er en ørepiercing!


det nye piercingsmykket

..og sånn her ser min tragus ut
(selvom dette ikke er mitt bilde)




Dagens français:
På skolen har man mer respekt til læreren sin enn hva man har i Norge. Man er generelt mye mer høflig ovenfor læreren, og man sier "Madame" eller "Monsieur" i slutten av en setning uansett hva man sier til læreren. Noen lærere kan selvfølgelig fortelle vitser og være litt mer avslappet; men man er fortsatt høflig!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...