Daisypath Vacation tickers

tirsdag 1. november 2011

VACANCES DE TOUSSAINT

...eller høstferie om du vil. Eller Allehelgens-ferie, som det vil bli direkte oversatt.





I dag er den siste dagen av ferien, og etter å ha vært hjemme siden fredag 21.oktober gleder jeg meg til å komme inn i hverdagen igjen. Blir fint å se igjen de flotte vennene mine på skolen, og jeg kan si jeg virkelig savner dem. Dagene går fortere da jeg er på skolen også, noe som sier seg selv da jeg drar hjemme fra kl. 06.45 og ikke er hjemme før kl. 18.00!


I ferien har jeg ikke gjort så mye. Jeg har laget norsk mat til familien. Noe som ikke gikk veldig bra pga. manglende ingredienser og feil kjøtt, men det ble okei og de vet jo ikke hvordan det egentlig skal smake. Noe som både kan være positivt og negativ. Ellers har jeg vært på noen kjøpesentre med vertsbrødrene mine, og en dag dro jeg og vertsmoren min til Saint-Émilion som er en veldig fin, gammel by. Det vil komme masse bilder fra Saint-Émilion i et eget innlegg senere. Samtidig har jeg fått sett endel episoder av 90210 og One Tree Hill, og rett og slett bare slappet av.


Her har vi ikke pyntet noe til Halloween (Toussaint), og ikke kom det noen å ringte på døren og spurte om godteri i går heller. Mens jeg kan se i facebookgruppen STS Utvekslingsstudenter 11/12 at de som er i USA begynte å pynte for tre uker siden. Nok et bevis på at Halloween er mye større i USA, og jeg mener vel egentlig at det er der Halloween hører hjemme også.


I dag trodde jeg forresten vi skulle gjøre noe spesielt ettersom det er selve Toussaint, men dagen ble utført på samme måte som de andre dagene i ferien.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...