Daisypath Vacation tickers

søndag 3. juni 2012

Hjemreise nærmer seg


Vel, tiden går. Og jeg kan ikke skjønne at jeg kun har en uke igjen her! Vet ikke om jeg skal le eller grine, rett og slett.

Jeg har møtt så mange flotte mennesker her, og mange av disse har jeg blitt god venn med! Ikke bare franskmenn, men også mennesker fra resten av verden! Jeg har også mange bekjente på skolen og jeg får stadig kommentarer som: "Du kjenner jo ALLE, Celina" - og det føles bra! :)  Jeg synes det er viktigere å ha mange, gode venner enn å være kjempe "nær" familien. Selvom jeg vet mange er uenig med meg der.



INTERNATIONAL LOVE! 
Sophie (Frankrike), Andrea (Sveits), meg (Norge), Céline (Taiwan),
Sherita (Thailand) og Seol (Sør-Korea)

Jeg er ferdig med å pakke ett kolli, men får se om jeg må rydde ut igjen og "ommøblere" litt for å plass til alt, og unytte plassen og vekten maksimalt. Har bestemt meg for at jeg skal betale for et kolli ekstra, for å få med meg alt hjem. Er samtidig litt "redd" for at det skal bli overvekt på den ene kofferten, men jeg må bare prøve å få de begge under 23kg. Venninnen min, Karin, har også fått tak i noen vakuumposer til meg i helgen. Så denne uken (les: helgen) går det i pakking!

Meg og Sherita.
Jeg har lovet henne og komme på besøk iløpet av det første året...
Så da gjenstår det bare å se når jeg får tid til å dra to uker til Thailand.


Det blir veldig rart å komme hjem til Norge. Det er helt sikkert. Men jeg gleder meg masse også! Er så mye jeg skal gjøre med familien og vennene mine denne sommeren og dette året.
Jeg skal jobbe i hele sommer på sommerjobben jeg har hatt de siste tre årene. Jeg er kjempe takknemlig for at jeg får komme tilbake dit i år også. Kjempe godt miljø og jeg liker å jobbe ute om sommeren! :) Jeg skal kun ha én uke fri og da skal jeg til Finland og besøke Siiri, som jeg møtte under forberedelseskurset her i Frankrike. Inni mellom blir det kjøretimer for å få førerkortet på bil... Endelig :-) Det vil også gå mye tid til venner og festing denne sommeren! Skal ikke kjede meg, for å si det sånn :)


Deretter blir det skolestart igjen den 22.august, og det skoleåret blir nok ganske tungt. Men jeg har overlevd ett år i Frankrike og ett år i det franske skolesystemet - så jeg skal vel klare påbygg også :) For jeg vet at dette året har gjort med enda sterkere psykisk, enda mer selvstendig og jeg tror jeg har fått enda sterkere meninger om ting.

2 kommentarer:

  1. Vi er stolte av deg, og det du har gjennomført!
    Sees snart.

    SvarSlett
  2. Gleder oss til at du kommer hjem! <3 Tiden har gått veldig fort!
    For jeg husker at i august så virket det veldig lenge til du skulle komme hjem - den første tiden virket som en evighet! Men nå så sees vi snart :) Gleder meg! Du er ei flott jente, som virkelig kan være stolt av deg selv! Glad i deg :) Min Lille Skatt <3

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...